Trondheim Omsorgs­beredskap

Gjennom våre frivillige beredskapsgrupper i lokalmiljøet, bistår Sanitetskvinnene kommuner og nødetater. Vi er med på å ta ansvar for hus, mat og omsorg ved større leteaksjoner, evakuering, ulykker og kriser.

Trondheim OBG pakker matvarer fra Orkla

Trondheim Omsorgsberedskap har avtale med  Trondheim Kommune om å bistå ved behov for beredskap i kommunen. Klæbu, Leinstrand og Trondhjem Sanitetsforening har allerede vist stort engasjement og gitt uvurderlig bistand av våre frivillige i forbindelse med massevaksineringen under pandemien på Sluppen – Norges største vaksinestasjon.

Presentasjon Omsorgsberedskap Trondheim mars 2024

Litt om det å bli frivillig i Trondheim Omsorgsberedskap:

1. Du registrerer deg i skjemaet
  2. Du blir satt opp på listen over beredskapsfrivillige i Trondheim Omsorgsberedskap
  3. Du får informasjon og tilbud om evt opplæring og øvelser
  4. Du får melding når noe skjer og det er behov for hjelp
  5. Du svarer; JA hvis du kan eller NEI hvis du ikke kan – på meldingen du får
    • Har du svart JA – får du informasjon om hva som skjer og hvor du skal møte opp
    • Har du svart NEI – får du ny melding ved neste behov for hjelp

Jo, flere vi er på listen – jo sterkere står vi – når det skjer noe! Husk, du trenger ikke kunne være med på alt. Vi ønsker at beredskapsgruppen skal være så stor som mulig – så vi er sikre på å få dekket behovet raskt når det skjer noe.

Bli med – sammen bygger vi trygge lokalsamfunn

Registreringsskjema - Omsorgsberedskap

"*" obligatorisk felt

Navn*
Adresse*
Er du medlem i Norske Kvinners Sanitetsforening?*
Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Kommende arrangement

Det finnes for øyeblikket ingen relevante arrangement

Gruppeledere