Midtliv og kvinneliv

Publisert: 30. mars 2022

standardbilde2

Velkommen til en engasjerende kveldom overgangsalder og midtlivsutfordringer

Kvinner midt i livet kjenner ofte på store overganger og utfordringer, både kroppslig og mentalt, og mange står gjerne i “skvis” mellom tenåringer hjemme og foreldre som blir gamle. Dette kan kjennes utfordrende og krevende, og det kan være vanskelig å vite hva som er livets vanlige utfordringer, og hva som er tegn på at kroppen sier fra om at den er sliten eller i en naturlig endring.

Overgangsalderen er en periode i livet som alle kvinner går gjennom, men til tross for det så snakkes det lite om, både i det offentlige rom, og kvinner mellom. Derfor er det mange kjenner lite til det som skjer i kropp og sinn gjennom disse årene at overgangsalderen skjer, og det er ikke bra.

Kvinner i velvoksen alder kjenner også på stress og press, både for å holde seg “unge” og unngå å eldes, og dette er også noe som kanskje preger denne aldersgruppen mer enn i tidligere generasjoner, og som er med å øke opplevelsen av at det er en slitsom tid i livet.

Denne kvelden skal vi på en engasjerende og spennende måte ta for oss temaet rundt overgangsalder og kvinneliv midt i livet, gjennom foredrag og en panelsamtale.

Vi kan love en både lærerik, opplysende og spennende kveld på Litteraturhuset!

Bestill biletter her