OBG – Vaktliste

Alle medlemmer i N.K.S. kan ta vakter.

Opplæring vil bli gitt. Vi ønsker først og fremst kontakt med de som har mulighet til å ta flere vakter, pga smittevernhensyn.

Klikk på datoen du har mulighet til å ta vakt. PS. Ønsker du å se hvilke personer som står oppført på en vakt kan du se dette på stasjonær PC (ikke mobil). Du vil få en mail med bekreftelse og en påminnelse en time før din vakt. Har du spørsmål eller blir forhindret fra å stille til din vakt, er det viktig at Hilde (Tlf 466 29 221) eller Gunnveig (Tlf 915 84 941) får beskjed så raskt som mulig.

Vi gjør oppmerksom på at det kan komme kansellering av vakter og endring i tidspunkter pga usikkerhet i forhold til tilgjengelige vaksiner. Oppdateringer blir tilgjengelig her så snart vi mottar informasjon. De vaktene som blir berørt av endringer vil bli kontaktet. Det er allikevel lurt å sjekke status på nettsiden før din vakt. NB! NB! ANNENHVER TIRSDAG (oddetallsuker) kl 15.00-15.30 har Janna møte med de frivillige. Vi skal sende en representant til dette møtet. Fint om det er en av de som ofte tar vakter. Sørg for å informér Gunnveig og Hilde etter møtet.

NB! Vaktene avsluttes ca kl 15.00

VIKTIG !!! NKS har fått en ny oppgave på Sluppen !!!
Vi skal dele ut isbiter fra fryseboksen som står på pauserommet. Isbiter legges i pappkrus, og er ment for Securitasvaktene som står ute i varmen. Vann fyller de på flaskene sine selv.

info om uke 30:

• Mandag 26.juli:  Første innslipp i sal 1 kl. 08.20, siste innslipp kl. 14.56. Første innslipp i sal 2 kl. 08.44, siste innslipp kl. 15.17
  • Tirsdag 27.juli:  Første innslipp i sal 1 kl. 13.50, siste innslipp kl. 20.08. Første innslipp i sal 2 kl. 14.14, siste innslipp kl. 20.02.
  • Onsdag 28.juli:  Første innslipp i sal 1 kl. 08.20, siste innslipp kl. 14.56. Første innslipp i sal 2 kl. 08.44, siste innslipp kl. 15.17.
  • Torsdag 29.juli:  Første innslipp i sal 1 kl. 08.20, sist innslipp kl. 14.56. Første innslipp i sal 2 kl. 08.44, siste innslipp kl. 15.17.
  • Fredag 30.juli:  Første innslipp i sal 1 kl. 08.20, siste innslipp kl. 14.56. Første innslipp i sal 2 kl. 08.44, siste innslipp kl. 15.17.

info om uke 31:

Da er uke 31 forholdsvis klar – vi får 11 500 vaksinedoser og det ligger an til “ordinær” drift. Små justeringer kan forekomme, det vil legges ut her.

• Mandag 2.august: Første innslipp i sal 1 kl. 08.20, siste innslipp kl. 14.56. Første innslipp i sal 2 kl. 08.44, siste innslipp kl. 15.17
  • Tirsdag 3.august: Første innslipp i sal 1 kl. 13.50, siste innslipp kl. 20.08. Første innslipp i sal 2 kl. 14.14, siste innslipp kl. 20.02
  • Onsdag 4.august: Første innslipp i sal 1 kl. 08.20, siste innslipp kl. 14.56. Første innslipp i sal 2 kl. 08.44, siste innslipp kl. 15.17
  • Torsdag 5.august: Første innslipp i sal 1 kl. 08.20, siste innslipp kl. 14.56. Første innslipp i sal 2 kl. 08.44, siste innslipp kl. 15.17
  • Fredag 6.august: Første innslipp sal 1 kl. 08.20, siste innslipp kl. 14.56. Første innslipp i sal 2 kl. 08.44, siste innslipp kl. 15.17.
Ad bruk av munnbind:
Den lokale koronaforskriften er som kjent myket opp. Ordlyden er nå:

“Det anbefales munnbind for voksne og ungdom over 12 år i offentlige innendørs lokaler der man ikke kan holde minst en meters avstand.”

Smittevernoverlege Eli Sagvik har vurdert at det ved Sluppen vaksinestasjon skal holdes fast på bruken av munnbind. Vi velger å se an hvorvidt det vil bli behov for oppslag om dette, all den tid bruk av munnbind er en godt innarbeidet vane hos majoriteten av befolkninga.

HUSK! En person som har erfaring som vakt må ta ansvar for å vise rundt “nye” vakter – både rutiner og området.

august 2021
man tir ons tor fre lør søn
2627282930311
2345678
9101112131415
23242526272829
303112345

Har du problemer med å registrere deg for vakt eller har dobbeltbooket deg, send en mail til vår digital- og markedsansvarlige: siv@trendheim.no så ordner det seg. Siv kan også nås på 94787969.

Info om vaktene

1. Gratis parkeringsplass – si ifra til vaktene når du kommer og du blir vist riktig område.
  2. Alle får utdelt en N.K.S-vest til bruk ifb med oppdraget. Disse leveres NKS etter avsluttet arbeidsperiode.
  3. Munnbind, hansker og et ID-kort fra NTNU for frivillige brukes av alle! Fås på stedet.
  4. Det finnes et lite låsbart skap til egne ting. Ta med så lite som mulig! Husk å ta med din egen matpakke!
  5. Vi planlegger å være to i «kjøkkentjeneste» og to i «punktrenstjeneste». Når vi deler tjenesten på to økter, trenger vi 8 personer fra oss! Hvis noen vil gå hel dag er det selvsagt mulig!
  6. Ved hver vaktstart tar en i gruppa tar ansvar for å gjennomgå smittevernforebyggende tiltak for frivillige. Se informasjon om dette. Alle må skrive under på dette.

Gruppevaksineringen er i gang!

N.K.S. Trondheim Omsorgsberedskap har avtale med Trondheim Kommune/Smittevernansvarlige.
Massevaksinering i Sluppenveien 14 – NTNU’s eksamenslokaler
Vaktene fordeles på to økter: 08.00-12.00 og 12-00-16.00.

Viktig info vedr. smittevern:
smittevern håndhygiene
smittevernrutiner
Smittevern – Avkledning og påkledning ved påvist smitte Covid-19

Daglig gjennomgang smittevernforebyggende tiltak, frivillige

• Hvis du er syk, hold deg hjemme (symptomer på koronavirus kan være feber, hoste, tungpustethet, hodepine, slapphet, nedsatt lukt- eller smakssans og muskelverk. I noen tilfeller kan også sår hals, rennende eller tett nese og nysing være symptomer).
  • Dersom du er i karantene så skal du holde deg hjemme. Merk at dette også gjelder ventekarantene (dersom det er mistanke om mutert virus så er det større smittefare. Derfor er det ventekarantene til familie/husstandsmedlemmer til nærkontakter).
  • Håndhygiene. Det viktigste smittevernforbyggende tiltaket. Utføres i alle situasjoner hvor det er fare for overføring av smitteførende virus/bakterier. Det vil si ganske ofte – for de frivilliges del typisk etter enhver kontakt med publikum/personer som kommer for vaksinering og omgivelser som andre har tatt på. Vær nøye med desinfiser alle flater på hendene. Husk fingertuppene! Håndvask skal benyttes dersom hendene er synlig tilsmusset.
  • I publikumsarealene benytter vi munnbind, og ellers i situasjoner hvor vi jobber nært hverandre. Sørg for å bruk det korrekt. Desinfiser hendene før du tar det på. Farget side skal vende ut. Stålstreng plasseres over nesen, klem god til og dra ned munnbindet under haka. Desinfiser hendene etter du har tatt det på. Unngå å ta på munnbindet og kast det etter bruk.
  • Host eller nys inn i albuen eller bruk papirlommetørkle mens du dekker til munn og nese.
  • Hold 1 meter avstand (der det er mulig). 2 meter avstand dersom man oppholder seg nært i 15 minutter eller mer.
  • HUSK! Når det er vaktskifte midt på dagen må vi benytte publikums-utgangene! Enten v Røde Kors, eller trappa på baksiden. Vi kan ikke gå ut samme vei som folk kommer inn!!

Husk å signer når du har lest gjennom!

NB! Annenhver TIRSDAG (oddetallsuker) kl 14.30-15 har Janna møte med de frivillige. Vi skal sende en representant til dette møtet. Fint om det er en av de som ofte tar vakter.

hilde-gade

Hilde Gade