OBG – Vaktliste

Alle medlemmer i N.K.S. kan ta vakter.

Opplæring vil bli gitt. Vi ønsker først og fremst kontakt med de som har mulighet til å ta flere vakter, pga smittevernhensyn.

Klikk på datoen du har mulighet til å ta vakt. PS. Ønsker du å se hvilke personer som står oppført på en vakt kan du se dette på stasjonær PC (ikke mobil). Du vil få en mail med bekreftelse og en påminnelse en time før din vakt. Har du spørsmål eller blir forhindret fra å stille til din vakt, er det viktig at Hilde (Tlf 466 29 221) eller Gunnveig (Tlf 915 84 941) får beskjed så raskt som mulig.

Vi gjør oppmerksom på at det kan komme kansellering av vakter og endring i tidspunkter pga usikkerhet i forhold til tilgjengelige vaksiner. Oppdateringer blir tilgjengelig her så snart vi mottar informasjon. De vaktene som blir berørt av endringer vil bli kontaktet. Det er allikevel lurt å sjekke status på nettsiden før din vakt. NB! HVER TIRSDAG kl 14.30-15 har Janna møte med de frivillige. Vi skal sende en representant til dette møtet. Fint om det er en av de som ofte tar vakter. Sørg for å informér Gunnveig og Hilde etter møtet.

info om uke 15.

OBS!
Mandag 12. april er det ingen vaksinering. Vaktene ble derfor kansellert.

• Mandag 12.april – ingen drift.
  • Tirsdag 13.april – Sal 1: første innslipp kl. 09.05, siste innslipp kl. 14.56. Sal 2, korridor A: første innslipp kl. 09.29, siste innslipp kl. 14.14.
  • Onsdag 14.april – Sal 1: første innslipp kl. 08.20, siste innslipp kl. 14.47. Sal 2, korridor A: første innslipp kl. 08.44, siste innslipp kl. 14.14
  • Torsdag 15.april – Sal 1: første innslipp kl. 08.20, siste innslipp kl. 14.47. Sal 2, korridor A og B: første innslipp kl. 08.44, siste innslipp kl. 14.17
  • Fredag 16.april – Sal 1: første innslipp kl. 08.20, siste innslipp kl. 14.47. Sal 2, korridor A og B: første innslipp kl. 08.44, siste innslipp kl. 14.17

Den endringen som eventuelt kan komme, er at det åpnes flere korridorer i sal 2. Men tidspunktene er for første og siste innslipp altså spikret.

info om uke 16

Da har vi tidspunktene for uke 16 klar. Vi får litt færre doser i neste uke, så det er ikke lagt opp til drift i sal 2.
  • Mandag 19.april – Første innslipp kl. 08.20, siste innslipp kl. 13.53
  • Tirsdag 20.april – Første innslipp kl. 09.05, siste innslipp kl. 14.44
  • Onsdag 21.april – Første innslipp kl. 08.20, siste innslipp kl. 14.41
  • Torsdag 22.april – Første innslipp kl. 08.20, siste innslipp kl. 14.41
  • Fredag 23.april – Første innslipp kl. 08.20, siste innslipp kl. 14.38

HUSK! En person som har erfaring som vakt må ta ansvar for å vise rundt “nye” vakter – både rutiner og området.

april 2021
man tir ons tor fre lør søn
2930311234
567891011
12131415161718
262728293012

Har du problemer med å registrere deg for vakt eller har dobbeltbooket deg, send en mail til vår digital- og markedsansvarlige: siv@trendheim.no så ordner det seg. Siv kan også nås på 94787969.

Info om vaktene

1. Gratis parkeringsplass – si ifra til vaktene når du kommer og du blir vist riktig område.
  2. Alle får utdelt en N.K.S-vest til bruk ifb med oppdraget. Disse leveres NKS etter avsluttet arbeidsperiode.
  3. Munnbind, hansker og et ID-kort fra NTNU for frivillige brukes av alle! Fås på stedet.
  4. Det finnes et lite låsbart skap til egne ting. Ta med så lite som mulig! Husk å ta med din egen matpakke!
  5. Vi planlegger å være to i «kjøkkentjeneste» og to i «punktrenstjeneste». Når vi deler tjenesten på to økter, trenger vi 8 personer fra oss! Hvis noen vil gå hel dag er det selvsagt mulig!
  6. Ved hver vaktstart tar en i gruppa tar ansvar for å gjennomgå smittevernforebyggende tiltak for frivillige. Se informasjon om dette. Alle må skrive under på dette.

Gruppevaksineringen er i gang!

N.K.S. Trondheim Omsorgsberedskap har avtale med Trondheim Kommune/Smittevernansvarlige.
Massevaksinering i Sluppenveien 14 – NTNU’s eksamenslokaler
Vaktene fordeles på to økter: 08.00-12.00 og 12-00-16.00.

Viktig info vedr. smittevern:
smittevern håndhygiene
smittevernrutiner
Smittevern – Avkledning og påkledning ved påvist smitte Covid-19

Daglig gjennomgang smittevernforebyggende tiltak, frivillige

• Hvis du er syk, hold deg hjemme (symptomer på koronavirus kan være feber, hoste, tungpustethet, hodepine, slapphet, nedsatt lukt- eller smakssans og muskelverk. I noen tilfeller kan også sår hals, rennende eller tett nese og nysing være symptomer).
  • Dersom du er i karantene så skal du holde deg hjemme. Merk at dette også gjelder ventekarantene (dersom det er mistanke om mutert virus så er det større smittefare. Derfor er det ventekarantene til familie/husstandsmedlemmer til nærkontakter).
  • Håndhygiene. Det viktigste smittevernforbyggende tiltaket. Utføres i alle situasjoner hvor det er fare for overføring av smitteførende virus/bakterier. Det vil si ganske ofte – for de frivilliges del typisk etter enhver kontakt med publikum/personer som kommer for vaksinering og omgivelser som andre har tatt på. Vær nøye med desinfiser alle flater på hendene. Husk fingertuppene! Håndvask skal benyttes dersom hendene er synlig tilsmusset.
  • I publikumsarealene benytter vi munnbind, og ellers i situasjoner hvor vi jobber nært hverandre. Sørg for å bruk det korrekt. Desinfiser hendene før du tar det på. Farget side skal vende ut. Stålstreng plasseres over nesen, klem god til og dra ned munnbindet under haka. Desinfiser hendene etter du har tatt det på. Unngå å ta på munnbindet og kast det etter bruk.
  • Host eller nys inn i albuen eller bruk papirlommetørkle mens du dekker til munn og nese.
  • Hold 1 meter avstand (der det er mulig). 2 meter avstand dersom man oppholder seg nært i 15 minutter eller mer.
  • HUSK! Når det er vaktskifte midt på dagen må vi benytte publikums-utgangene! Enten v Røde Kors, eller trappa på baksiden. Vi kan ikke gå ut samme vei som folk kommer inn!!

Husk å signer når du har lest gjennom!

hilde-gade

Hilde Gade