Alle medlemmer i N.K.S. kan ta vakter.

Opplæring vil bli gitt. Vi ønsker først og fremst kontakt med de som har mulighet til å ta flere vakter, pga smittevernhensyn.

Klikk på datoen du har mulighet til å ta vakt. PS. Ønsker du å se hvilke personer som står oppført på en vakt kan du se dette på stasjonær PC (ikke mobil). Du vil få en mail med bekreftelse og en påminnelse en time før din vakt. Har du spørsmål eller blir forhindret fra å stille til din vakt, er det viktig at Hilde (Tlf 466 29 221) eller Gunnveig (Tlf 915 84 941) får beskjed så raskt som mulig.

Vi gjør oppmerksom på at det kan komme kansellering av vakter og endring i tidspunkter pga usikkerhet i forhold til tilgjengelige vaksiner. Oppdateringer blir tilgjengelig her så snart vi mottar informasjon. De vaktene som blir berørt av endringer vil bli kontaktet. Det er allikevel lurt å sjekke status på nettsiden før din vakt.

info om uke 42:

NB!!! Selvom vaktlisten har vakter som står fra 8.30 – så begynner vakten kl 7.30.  Det gjelder i hele oktober. De som står på første vakt skal ha fått beskjed om det, vi har ikke endret på vaktene på nettsiden, da det var så mange påmeldte.

info om uke 43:

• Mandag 25.oktober: drift i 3 korridorer + drop-in. Kl. 08.20, siste kl. 14.44.
  • Tirsdag 26.oktober: drift i 3 korridorer + drop-in på dagtid. Første innslipp  kl. 08.20, siste kl. 14.44. Drift i to korridorer på kveldstid, siste innslipp kl. 20.53.
  • Onsdag 27.oktober: drift i 3 korridorer + drop-in. Kl. 08.20, siste kl. 14.44.
  • Torsdag 28.oktober: Drift i 3 korridorer + drop-in. Første kl. 08.20, siste kl. 14.53.
  • Fredag 29.oktober: Drift i 4 korridorer + drop-in. Første kl. 08.20, siste kl. 14.44.
Neste uke blir nok også av den rolige typen. Det drøyer litt før vi kommer igang med tilbud om “oppfriskningsdose” til 65+ og eldre, så det blir ikke neste uke som først antatt.
Fra tirsdag i neste uke starter vi med å tilby “oppfriskningsdose” til de over 65 hvor det har gått min. 6 mnd siden de fikk dose 2. Vi jobber for å bemanne opp alle korridorene i sal 1 fra tirsdag av.

info om uke 44:

• Mandag 1.november: Drift i 4 korridorer, første innslipp kl. 08.20, siste innslipp kl. 14.44.
  • Tirsdag 2.november: Full drift i sal 1 på dagtid, første innslipp kl. 08.20, siste innslipp kl. 14.56. Videre drift i 2 korridorer, siste innslipp kl. 20.08.
  • Onsdag 3.november: Full drift i sal 1, første innslipp kl. 08.20, siste innslipp kl. 14.56.
  • Torsdag 4.november:Full drift i sal 1, første innslipp kl. 08.20, siste innslipp kl. 14.56.
  • Fredag 5.november: Full drift i sal 1, første innslipp kl. 08.20, siste innslipp kl. 14.56.
Ad bruk av munnbind:
Den lokale koronaforskriften er som kjent myket opp. Ordlyden er nå:

“Det anbefales munnbind for voksne og ungdom over 12 år i offentlige innendørs lokaler der man ikke kan holde minst en meters avstand.”

Smittevernoverlege Eli Sagvik har vurdert at det ved Sluppen vaksinestasjon skal holdes fast på bruken av munnbind. Vi velger å se an hvorvidt det vil bli behov for oppslag om dette, all den tid bruk av munnbind er en godt innarbeidet vane hos majoriteten av befolkninga.

HUSK! En person som har erfaring som vakt må ta ansvar for å vise rundt “nye” vakter – både rutiner og området.

november 2021
man tir ons tor fre lør søn
1234567
891011121314
22232425262728
293012345

Har du problemer med å registrere deg for vakt eller har dobbeltbooket deg, send en mail til vår digital- og markedsansvarlige: siv@trendheim.no så ordner det seg. Siv kan også nås på 94787969.

Info om vaktene

1. Gratis parkeringsplass – si ifra til vaktene når du kommer og du blir vist riktig område.
  2. Alle får utdelt en N.K.S-vest til bruk ifb med oppdraget. Disse leveres NKS etter avsluttet arbeidsperiode.
  3. Munnbind, hansker og et ID-kort fra NTNU for frivillige brukes av alle! Fås på stedet.
  4. Det finnes et lite låsbart skap til egne ting. Ta med så lite som mulig! Husk å ta med din egen matpakke!
  5. Vi planlegger å være to i «kjøkkentjeneste» og to i «punktrenstjeneste». Når vi deler tjenesten på to økter, trenger vi 8 personer fra oss! Hvis noen vil gå hel dag er det selvsagt mulig!
  6. Ved hver vaktstart tar en i gruppa tar ansvar for å gjennomgå smittevernforebyggende tiltak for frivillige. Se informasjon om dette. Alle må skrive under på dette.

Oppdatert info om gruppevaksineringen.
4. oktober – 2021

Hei alle sanitetskvinner.

Som noen kanskje allerede vet, så avslutter Røde kors og Frivilligsentralen sitt virke på Sluppen neste uke. De har tatt opp sine vanlige oppgaver igjen, og har ikke mulighet for å skaffe nok folk. Veteranene fortsetter.

For at driften kan fortsette, blir en del av de tilsatte helsearbeiderne omdisponert til å ta oppgavene til Røde kors og Frivilligsentralen.

NKS er bedt om å fortsette, sannsynligvis fram mot jul. Jeg har sagt at det skal vi klare.

For deg som er ny, er det er viktig å legge inn overlappingstid med foregående vakt for opplæring !

Så oppfordringen går til alle, følg med på vaktlisten og meld dere til ledige vakter!

Hilsen fra Gunnveig og Hilde.

(som ser fram til at oppgaven er fullført, og glade for at vi sto løpet ut)

N.K.S. Trondheim Omsorgsberedskap har avtale med Trondheim Kommune/Smittevernansvarlige.
Massevaksinering i Sluppenveien 14 – NTNU’s eksamenslokaler

Viktig info vedr. smittevern:
smittevern håndhygiene
smittevernrutiner
Smittevern – Avkledning og påkledning ved påvist smitte Covid-19

Daglig gjennomgang smittevernforebyggende tiltak, frivillige

• Hvis du er syk, hold deg hjemme (symptomer på koronavirus kan være feber, hoste, tungpustethet, hodepine, slapphet, nedsatt lukt- eller smakssans og muskelverk. I noen tilfeller kan også sår hals, rennende eller tett nese og nysing være symptomer).
  • Dersom du er i karantene så skal du holde deg hjemme. Merk at dette også gjelder ventekarantene (dersom det er mistanke om mutert virus så er det større smittefare. Derfor er det ventekarantene til familie/husstandsmedlemmer til nærkontakter).
  • Håndhygiene. Det viktigste smittevernforbyggende tiltaket. Utføres i alle situasjoner hvor det er fare for overføring av smitteførende virus/bakterier. Det vil si ganske ofte – for de frivilliges del typisk etter enhver kontakt med publikum/personer som kommer for vaksinering og omgivelser som andre har tatt på. Vær nøye med desinfiser alle flater på hendene. Husk fingertuppene! Håndvask skal benyttes dersom hendene er synlig tilsmusset.
  • I publikumsarealene benytter vi munnbind, og ellers i situasjoner hvor vi jobber nært hverandre. Sørg for å bruk det korrekt. Desinfiser hendene før du tar det på. Farget side skal vende ut. Stålstreng plasseres over nesen, klem god til og dra ned munnbindet under haka. Desinfiser hendene etter du har tatt det på. Unngå å ta på munnbindet og kast det etter bruk.
  • Host eller nys inn i albuen eller bruk papirlommetørkle mens du dekker til munn og nese.
  • Hold 1 meter avstand (der det er mulig). 2 meter avstand dersom man oppholder seg nært i 15 minutter eller mer.
  • HUSK! Når det er vaktskifte midt på dagen må vi benytte publikums-utgangene! Enten v Røde Kors, eller trappa på baksiden. Vi kan ikke gå ut samme vei som folk kommer inn!!

Husk å signer når du har lest gjennom!

NB! Annenhver TIRSDAG (oddetallsuker) kl 14.30-15 har Janna møte med de frivillige. Vi skal sende en representant til dette møtet. Fint om det er en av de som ofte tar vakter.

hilde-gade

Hilde Gade